Paragrafen

Paragraaf Bedrijfsvoering

Dienstverlening

Klantcontactcenter (KCC)
Het KCC is het centrale punt binnen de gemeentelijke organisatie waarmee inwoners het eerst in contact komen als ze de gemeente willen benaderen. De diverse kanalen waarlangs de klant de gemeente kan bereiken komen hier samen. Het betreft de kanalen telefoon, whatsapp, e-mail, balie, website (webformulieren en digitale contactformulieren).
Uitgangspunt van de dienstverlening blijft dat de inwoner het kanaal kiest waarlangs hij de gemeente benadert. Vanuit de landelijke overheid wordt steeds meer ingezet op het digitaliseren van de dienstverlening. Ook de gemeente Hulst verlegt de focus naar digitalisering, maar houdt hierbij rekening met de demografische opbouw van haar bevolking, met als uitgangspunt: “digitaal waar het kan, persoonlijk waar passend”. Om de digitalisering succesvol uit te bouwen betekent dit dat we de klant  stimuleren om gebruik te maken van de digitale kanalen.  
Behalve aan de digitalisering van de dienstverlening dienen we ook continue aandacht te blijven schenken aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Deze wordt tweejaarlijks getoetst en de output wordt aangewend ter verdere verbetering. Naast een goede bereikbaarheid is ook het in één keer afhandelen van de klantvraag van groot belang. Zaakgericht werken is hiervoor randvoorwaardelijk. Het zaaksysteem is hierbij een belangrijk hulpmiddel. In dit systeem worden alle zaken en bijbehorende klantcontacten vastgelegd.

Deze pagina is gebouwd op 11/30/2022 10:49:03 met de export van 11/30/2022 10:43:05